27 april 2011

Digitalt toppmøte hos Gambit

Hill+Knowlton Strategies globale sjef for digital PR, Andrew Bleeker, besøkte Norge for å fortelle om suksesskriterene bak den digitale valgkampanjen han ledet for Obama i 2008.
Digitalt toppmøte hos Gambit
Bleeker holdt flere seminarer mens han var i Norge. Tirsdag møtte han blant annet Miljø- og utviklingsminister Erik Solheim, og hadde seminar for kommunikasjonssjefene i de ulike politiske partiene.


Han var sjef for Barack Obamas svært suksessfulle digitale valgkamp under det amerikanske presidentvalget i 2008, en kampanje som fortsatt er den største politiske digitale markedsføringen i historien. Etter valgkampen startet han opp selskapet Bully Pulpit og rådga offentlige og private selskaper på digital markedsstrategi.


Bleeker startet i 2011 som global sjef for digital PR i Hill+Knowlton Strategies, og kommer tirsdag 26. april til Oslo for å fortelle om suksesskriteriene bak Obamas valgkampanje og hvordan de mest suksessfulle amerikanske selskapene bruker digitale plattformer og sosiale media i dag.


Se intervju med Bleeker her:


Dagsnytt 18: http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/261032/


Aktuelt (fra 19:50 min ut i sendingen): http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/731959/


NRK.no: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7607260



Publisert 27.04.11