21 mai 2014

Europeisk PR-gull til Gambit H+K for kreativ kampanje

Som eneste norske byrå ble Gambit H+K Strategies tildelt både SABRE Gold og Diamond Award for Norad-kampanjen «Født på ny». Prisene, som ble vunnet i sterk internasjonal konkurranse, er et resultat av byråets tydelige satsning på kreativitet og kanaluavhengige kampanjer. Kampanjen ble også blant de fem beste arbeidene uavhengig av kategori.
Europeisk PR-gull til Gambit H+K for kreativ kampanje
Lars Erik Grønntun, Jakob Skåltveit, Marit Hverven og Hanne Kirkebøen, mottok prisene på vegne av Gambit Hill+Knowlton og Norad.


«Født på ny»-kampanjen som ble gjennomført av Gambit H+K i samarbeid med norske Dekode i periode 2012 og 2013, vant SABRE-prisen som følge av både godt innsiktsarbeid, en sterk bærende idé, kreativ virkemiddelbruk og solide resultater. SABRE Awards mottok totalt 2400 nominasjoner fra byråer, organisasjoner og virksomheter i Europa, Afrika og Midtøsten.


-Anerkjennelsen som ligger i en slik utmerkelse skyldes en modig og ambisiøs kunde, et godt samarbeid med Dekode, og en målrettet satsning i Gambit H+K over lengre tid. Kreativitet spiller også en stadig viktigere rolle på tvers av ulike tjenesteområder i byrånettverket vårt internasjonalt, sier Lars Erik Grønntun, Chairman & CEO EMEA, Hill+Knowlton Strategies.


Gold SABRE Awards tildeles de beste arbeidene innenfor ulike tjeneste- og fagområder. Norad-kampanjen vant prisen «beste digitale kampanje» innenfor området «digital og sosiale medier». Diamond SABRE Awards ble vunnet i kategorien “The SABRE Award for Superior Achievement in Reputation Management”, og er den mest høythengende utmerkelsen.


-Norad-kampanjen illustrerer også bransjeglidningene vi nå ser. Et tradisjonelt byråmiljø – enten det hadde vært et reklame- eller PR-byrå, ville ikke klart dette alene. Styrken ved å koble sammen unike hoder fra Gambit H+K og Dekode, som alle har utfyllende kompetanse og erfaring, har vært helt avgjørende. Dette er en interessant og spennende lagseier for alle involverte, sier Jakob Skåltveit, ansvarlig for Markedskommunikasjon - Konsept & Kampanje i Gambit H+K.


Tidligere i år har «Født på ny» allerede vunnet to priser i In2SABRE, som In2SABRE vektlegger spesielt innsikt og innovasjon. Tidligere har Gambit H+K vunnet Diamond SABRE Awards for DNB og arbeidet med å øke barnesparing hos småbarnsfamilier.


Teamet fra Gambit H+K som bistod Norad bestod av Rolf Aaneland, Hanne Kirkebøen, Ole Emil Johnsen, Charlotte Sørås, Ina Strander, Vaishali Lara Kathuria, Kjetil Bergtun, Nils Fredrik Wisløff, Marianne Vågan Ida Hagtun, Emilie Nordskar, Dag Erik Clausen og Bjørnar Løvtangen.
 
Fra Norge var Burson-Marsteller, Trigger, PR-operatørene, Iteo Consulting og Geelmuyden Kiese alle nominert til EMEA SABRE Awards, som gjennomføres i regi av Holmes Group. Juryen består av i alt 43 av de fremste fagpersonene i regionen.