4 juli 2012

Gambit H+K tok gull i Sabre Awards

Under den internasjonale prisutdelingen Sabre Awards ble det gull til Gambit H+K. Den prestisjetunge prisen ble vunnet for DNBs 11.11.11-kampanje på Facebook.
Gambit H+K tok gull i Sabre Awards
Over 35 500 innspill ble publisert på bankveggen, noe som tilsvarer nesten ett svar hvert sekund. Aldri før har en integrert kampanje i Norge hatt større engasjement på så kort tid.


Det var en stolt Gambit-sjef som kunne ta imot prisen i Brussel forrige uke.


- Det er ekstra stas å vinne når man deltar i internasjonale konkurranser. 11.11.11-kampanjen var utrolig morsom å jobbe med. Vi fikk en krevende og ambisiøs utfordring av DNB, og vi er stolte av hvordan dette ble løst, sier Ole Tom Nomeland administrerende direktør i Gambit H+K


Vellykket kampanje
I forbindelse med lansering av ny identitet 11. november 2011, arrangerte DNB en konkurranse på Facebook for å engasjere hele det norske folk i utviklingen av fremtidens bank. Hvert 11. minutt i 11 timer fra kl. 11.00 den dagen stilte DNB ett nytt spørsmål om hva som skal kjennetegne bank i fremtiden. Det beste rådet ble belønnet med kr. 1 111,-


- Dette var en veldig hyggelig overraskelse. Vi har gjort veldig mye spennende og nyskapende sammen med Gambit siden samarbeidet startet. Og viktigst for oss er at prosjektene skaper håndfaste resultater, sier Nina Hareide-Larsen, Head of Social Media i DNB.



Publisert 04.06.12