24 september 2014

Globalt PR-gull til Gambit H+K for kreativ kampanje

Gambit H+K Strategies er tildelt Global SABRE Awards for NORAD-kampanjen «Født på ny». Kampanjen er dermed regnet som en av de 50 beste «Public Relations Programs» i verden i 2014.
Globalt PR-gull til Gambit H+K for kreativ kampanje
«Født på ny»-kampanjen som ble gjennomført av Gambit H+K i samarbeid med norske Dekode i periode 2012 og 2013, vant SABRE-prisen som følge av både godt innsiktsarbeid, en sterk bærende idé, kreativ virkemiddelbruk og solide resultater. Global SABRE Awards mottok mer enn 5000 nominasjoner fra byråer, organisasjoner og virksomheter i hele verden.


Anerkjennelsen som ligger i en slik utmerkelse skyldes en modig og ambisiøs kunde, et godt samarbeid med Dekode, og en målrettet satsning i Gambit H+K over lengre tid. Kreativitet spiller også en stadig viktigere rolle på tvers av ulike tjenesteområder i byrånettverket vårt internasjonalt, sier Lars Erik Grønntun, Chairman & CEO EMEA, Hill+Knowlton Strategies. Kampanjen har tidligere vunnet både Gold SABRE Awards og Diamond SABRE Awards i EMEA-regionen. Global SABRE Awards er regnet som bransjens mest prestisjetunge pris.


NORAD-kampanjen illustrerer også bransjeglidningene vi nå ser. Et tradisjonelt byråmiljø – enten det hadde vært et reklame- eller PR-byrå, ville ikke klart dette alene. Styrken ved å koble sammen unike hoder fra Gambit H+K og Dekode, som alle har utfyllende kompetanse og erfaring, har vært helt avgjørende. Dette er en interessant og spennende lagseier for alle involverte, sier Jakob Skåltveit, ansvarlig for Markedskommunikasjon - Konsept & Kampanje i Gambit H+K 


Teamet fra Gambit H+K som bistod NORAD bestod av Rolf Aaneland, Hanne Kirkebøen, Ole Emil Johnsen, Charlotte Sørås, Kjetil Bergtun, Nils Fredrik Wisløff, Marianne Vågan, Ida Hagtun, Emilie Nordskar, Dag Erik Clausen og Bjørnar Løvtangen.


For mer informasjon se: www.holmesreport.com