7 mars 2011

Henter inspirasjon i USA

To av våre ansatte tar turen til Austin, Texas, for å få med seg siste nytt innen digital kommunikasjon på verdens største interaktive messe, South By South West Interactive.
Henter inspirasjon i USA
SXSW Interactive er verdens største interaktive messe med sine 11.000 deltakere, og har vært arrangert i Austin, Texas siden 1994. Nå drar rådgiver Ole Emil Johnsen og prosjektkoordinator Leonard Muvule Kongshavn fra Gambit H+K til USA for å snuse opp de siste trendene på digital PR.


- Verdens fremste eksperter og selskaper er der for å dele de beste og nyeste løsningene innen digital kommunikasjon. Jeg gleder meg til å møte de jeg anser som de dyktigste spesialistene i verden på digital PR. Dette vil gi en utrolig inspirasjon og en fantastisk innsikt i hvordan vi kan anvende digitale muligheter for våre kunder. Vi skal være et foregangsmiljø på digital kommunikasjon i Norge, og da er SXSWi akkurat stedet å være, sier Ole Emil Johnsen.


Sosiale medier som Twitter og Foursquare oppsto mer eller mindre på SXSW. I så måte er også messen også et springbrett for nye digitale trender og tjenester, og her arrangeres hvert år hundrevis av seminarer om interaktiv markedsføring.


- SXSWi er det viktigste stedet å være for de som ønsker å følge nye digitale trender. Her kommer vi til å møte likesinnede og få et faglig påfyll, sier Leonard Muvule Kongshavn.


Lyst til å følge med på hva som skjer på SXSWi? Våre utsendte kommer til å tvitre fra hele arrangementet. Du kan følge dem her:


Ole Emil: @oejohnsen


Leonard: @muvule



SXSW går av stabelen 11. til 15. mars i år.


Publisert 07.03.11