10 mars 2014

Juryen i Young Lions PR er klar

Til sommeren skal PR-talenter fra Norge forsvare nasjonens ære i Young Lions PR i Cannes for aller første gang. Nå er juryen som skal kåre de beste PR-talentene i Norge på plass, og Gambit H+K sin egen Erlend Hausken er juryleder.
Juryen i Young Lions PR er klar
Juryen består av juryleder Erlend Hausken, spesialrådgiver i Gambit HK, Bjørn Richard Johansen, seniorrådgiver First House, Morten Hofgaard Jørstad, administrerende direktør i Geelmuyden-Kiese Danmark, Wenche Halsen, daglig leder i Dinamo PR, Chris Allan Simonsen, kreatør i Trigger, Carina Holtmon, AD i Plan Norge, Kristine Polmar, markedskonsulent i Plan Norge og Espen Henriksen, Creative Solutions Manager i CAPA.


– Vi har plukket jurymedlemmer fra aller øverste hylle. Alle førstevalgene våre sa ja på stående fot, så det er ingen tvil om at engasjementet for unge talenter er stort i den norske PR-bransjen. Vi er svært fornøyd med å ha samlet en av de sterkeste fagjuryene i noen PR-konkurranse i Norge noen gang, og ser frem til at PR-talenter fra alle slags byråer presenterer sine løsninger på utfordringen fra Plan Norge, sier Preben Carlsen, daglig leder i Trigger og ansvarlig for gjennomføringen av Young Lions PR på vegne av KOMM.


Oppfordrer bransjen til å delta
Juryleder Erlend Hausken, spesialrådgiver i Gambit HK, ser frem til å løfte frem bransjens talenter og oppfordrer nå alle byråene i Norge til å gi sine unge og lovende muligheten til å vise hva de kan.


– Young Lions er en glimrende arena for å vise frem den norske bransjens aller fremste talenter. Vi vet at nivået her hjemme er skyhøyt, så jeg gleder meg til å se hva som skjer når vi kobler disse hodene med det som er en veldig spennende og viktig kommunikasjonsutfordring. Jeg oppfordrer hele bransjen til å gi sine talenter anledning til å vise hva de kan, sier Erlend Hausken, spesialrådgiver i Gambit HK og juryleder i Young Lions PR-juryen.


Talentene skal jobbe for Plan Norge
Som i de andre Young Lions-kategoriene må også det norske PR-teamet kvalifisere seg gjennom en nasjonal konkurranse, og det er vinnerteamet som får ta turen til Cannes for å konkurrere mot resten av verden. Tradisjonen tro er det en veldedig organisasjon som har utviklet oppgaven som skal løses. I år er oppdragsgiveren Plan Norge.


– Det spiller ingen rolle om du jobber innen PR, reklame, digital kommunikasjon, event eller design. Så lenge løsningene som presenteres er PR-drevet ønsker vi alle som vil velkommen i konkurransen, sier Carlsen.


Briefen til Young Lions PR slippes på KOMMs nettsider, www.komm.no, torsdag 20. mars kl. 09.00
og innleveringsfristen er satt til fredag 21. mars kl. 23.59.


Hvert år arrangerer kreativitetsfestivalen Cannes Lions en internasjonal Young Lions-konkurranse hvor unge talenter innen kreative bransjer får mulighet til å vise seg frem for noen av de mest innflytelsesrike bransjepersonlighetene i verden. Kategoriene i Young Lions er: Cyber, Design, Film, Media, Print, Marketers og PR.


Hvert deltakerland kan sende ett team på to personer i hver kategori. Deltagerne må være 28 år eller yngre når konkurransen går av stabelen i Cannes 15.-21. juni 2014. Teamene behøver ikke å bestå av personer som jobber i samme firma, men de må jobbe med betalende kunder. Det betyr at studenter på utplassering ikke kan delta.


Young Lions PR arrangeres av Cannes Lions, i samarbeid med den internasjonale PR-organisasjonen ICCO (International Communications Consultancy Organisation). I Norge er CAPA arrangør for Young Lions og bransjeorganisasjonen KOMM stiller som samarbeidspartner for Young Lions PR. 


Kilde: http://komm.abelia.no/nyheter/juryen-i-young-lions-pr-er-klar-article2846-387.html