6 mai 2014

Prestisjepris til Gambit H+K

Sammen med nordiske kolleger i Hill+Knowlton Strategies, har Gambit H+K kapret prisen som «Årets beste nordiske PR-byrå».
– Det er svært gledelig at vi er konkurransedyktige i et av verdens mest moderne kommunikasjonsmarkeder, sier Ole Tom Nomeland, administrerende direktør i Gambit H+K.
Prestisjepris til Gambit H+K
To norske byråer var nominert i kampen om prestisjeprisen «Årets beste nordiske PR-byrå» – Trigger og Gambit H+K. Prisen deles ut under Sabre Awards i London 20. mai. Denne uken viste det seg at Gambit trakk det lengste strået, da The Holmes Report offentliggjorde vinnerne i den verdensomspennende konkurransen.


– Tross tøff konkurranse fra regionens glimrende uavhengige byråer, er Hill+Knowlton Strategies vinneren av årets beste nordiske PR-byrå. Gambit H+K kombinerer operasjonell styrke med banebrytende kreativitet, skriver juryen i sin begrunnelse, og viser blant annet til byråets arbeid med oppdragsgivere som Statoil og Norad.  


Nordisk fotavtrykk
Hos Gambit H+K sto jubelen i taket da nyheten kom.


– Vi er naturlig nok veldig stolte av å få denne prisen. Spesielt er det gledelig at de trekker fram Gjenfødt-kampanjen, der har det vært mange dyktige folk i sving både hos Norad og hos oss, understreker Ole Tom Nomeland i Gambit. Han er også imponert over nordiske byråkolleger.


– Vi har tett kontakt med våre nordiske søsterbyråer, og imponeres daglig over det de får til. Denne utmerkelsen viser at Hill+Knowlton virkelig evner å sette spor etter seg i et marked som preges av stadig tøffere konkurranse, og jeg vil berømme samtlige ansatte som står på hver eneste dag for å skape resultater for våre samarbeidspartnere.


Kreativ satsing
Gjenfødt-kampanjen for Norad er tidligere blitt belønnet med to priser i In2SABRE Awards, hvor Gambit H+K kunne dra hjem med gull i kategoriene Public Service Announcement og beste nettside. Den kreative kampanjen er nominert til ytterligere to priser under Sabre Awards, i kategoriene Beste digitale kampanje og Diamond Sabre Awards - Reputation Management.


Nomeland biter seg merke i at juryen trekker fram Gambits kreative satsing i sin begrunnelse.


– Det er et hyggelig klapp på skulderen for oss. Vi har i det siste jobbet målrettet for å styrke vår satsing på kreativitet – at det blir lagt merke til, motiverer oss ytterligere. Nå gleder vi oss til å motta prisen i London, avslutter Ole Tom Nomeland.


Juryens begrunnelse:
Nordic Consultancy of the Year: Hill+Knowlton Strategies
One of the few international PR networks to truly prosper in the Nordics, Hill+Knowlton Strategies wins Consultancy of the Year honours this year despite tough competition from the region’s excellent crop of independent agencies. H+K prevailed because of an unusually well-rounded regional offering that features the market-leading Gambit operation in Norway. Gambit H+K employs 80 people in Norway, combining operational strength — the firm retained the critical Statoil global PR remit following a keenly-contested review — with cutting-edge creativity, demonstrated by the impressive Born Again Simulator campaign for Norad. In Sweden, the agency has grown at over 20% for each of the past two years, after hiring strong local management that has netted a slew of domestic account wins.—AS
Finalists: Cohn & Wolfe, Hallvarsson & Halvarsson, Miltton, Trigger - Les mer.


Ler mer om prisutdelingen her.