1 april 2014

Slik skaper du engasjement og blir synlig på Facebook

Ønsker du å flerdoble engasjementet på Facebooksiden din?
Gambit Hill+Knowlton inviterer til heldagskurs der du lærer smarte triks, rutiner og effektiv bruk av Facebook som kanal for måloppnåelse.
Slik skaper du engasjement og blir synlig på Facebook



De siste månedene har Facebook introdusert en rekke nye funksjoner som åpner for spennende muligheter. På kurset vil du lære hvordan du bør utnytte disse funksjonene for å engasjere større deler av målgruppen din. Du vil også få innblikk i noen av de mest vellykkede facebook-kampanjene det siste året - hvorfor de ble en suksess og hva kan vi lære av dette?


Kurset består av to deler:
1) Organisk synlighet
2) Betalt synlighet


De mest effektive kampanjene utnytter samspillet mellom disse formatene, og vi anbefaler at du er med på både del 1 og del 2.


Del 1: Organisk synlighet v/ Marianne Vågan 09:00 - 12:00 
Marianne vil ta opp temaer som:
  • Tone of Voice
  • Hvordan skrive en god Facebook-post
  • Timing
  • Bilder og grafiske elementer
  • Facebook Insights
  • Kundeservice på Facebook

 

Del 2:Synlighet gjennom annonsering v/ Kjetil Bergtun 12.30 - 15.30
Kjetil vil ta opp temaer som:
  • Hvordan komme i gang med annonsering på Facebook
  • De ulike annonseformatene
  • Segmentering
  • Testing og optimalisering
  • Samspillet mellom organisk og betalt
  • Hvordan måle suksess
Kurset ledes av Marianne Vågan og Kjetil Bergtun, som begge er erfarne community managers med dokumenterte resultater fra små og store kunder.




Marianne Vågan underviser i del 1. Hun har de siste par årene jobbet med sosiale medier for en rekke merkevarer som Mercedes-Benz, Peugeot, Bertel O. Steen, Nasjonalmuseet og Henri Lloyd. Marianne var sentral i å bygge opp et pulserende Facebook-community med mer enn 30.000 likes rundt TINE Milkshake før relanseringen i 2013.


Kjetil Bergtun underviser i del 2. Han har hjulpet noen av Norges største merkevarer inkludert McDonald’s, Forskningsrådet, Helsedirektoratet, Gant, DNB og Norsk Industri med å skape engasjement og øke trafikk ved hjelp av betalt kommunikasjon på Facebook.


Pris: Hele kurset 6200,- (for eksisterende kunder av Gambit 5000,-)
Kun del 1: 3750,-
Kun del 2: 3750,-


Når: Tirsdag 8. april 09:00 – 15:00
Hvor: Ingeniørenes Hus, Kronprinsens gate 17 (bak Utenriksdepartementet)





Spørsmål?
Kontakt Christian Kamhaug
kamhaug@gambit.no / 90 25 51 68)