11 mars 2016

Vi skal ta Hurtigruten ut i verden

Hurtigruten stokker om PR-innkjøpene sine, og etter en internasjonal tilbudskonkurranse sentraliserer de sine globale PR-aktiviteter hos oss i Gambit H+K.
(F.v) Roland Berg Lie (Gambit H+K), Simen S. Johannessen (Gambit H+K), Øystein Knoph (Hurtigruten), Daniel Skjeldam (CEO Hurtigruten), Paal Espen Hambre (Gambit H+K), Anne Marit Bjørnflaten (Hurtigruten). Foto: Johanne Njølstad, Gambit H+K



– Dette er den andre større kontrakten med reiselivsrelevans vi sikrer oss på kort tid – tidligere i år ble vi også tildelt en kontrakt av Innovasjon Norge, og en skikkelig fjær i hatten for teamet her, sier Henrik Halvorsen, administrerende direktør i Gambit H+K.


Verdensledende
– Hurtigruten skal være verdensledende på unike, naturbaserte ekspedisjonsopplevelser langs norskekysten, i Arktis og rundt Antarktis, og på nye destinasjoner som Canada og Amazonas. Derfor er det viktig å få en global partner som effektivt omsetter DNA-et vårt til selgende historier i alle kulturer og kanaler. Hill+Knowlton Strategies vil også være best i verden, og vi lot oss imponere over deres evne til å kombinere merkevareforståelse, kreativitet og systematikk til en innovativ og slagkraftig løsning, sier kommunikasjonsdirektør Anne Marit Bjørnflaten i Hurtigruten.


– Hurtigruten er et ikonisk selskap og merkevare i Norge, og noe av det fremste reiselivs-Norge har å by på. Vi gleder oss veldig til å ta fatt på denne oppgaven, sier Simen Johannessen, som leder reiselivskommunikasjon i Gambit H+K.


Norge ved roret hos kunde og byrå
Hurtigruten har tidligere samarbeidet med ulike PR-byråer i ulike land og regioner. Nå samler selskapet all styring og koordinering til Norge.
 
Gambit H+K skal koordinere andre kontorer i Hill+Knowlton-systemet i Hurtigrutens fire kjernemarkeder i Tyskland, Storbritannia, Frankrike og USA, i tillegg til nye vekstområdene Kina, Japan, India og Australia/New Zealand. Hurtigruten vil selv ha styring over PR-aktivitetene i Norge, mens Hill+Knowlton vil bistå med tilpasninger for Sverige og Danmark.


– Hill+Knowlton er et globalt selskap, og ikke bare et nettverk av ulike kontorer. Således kan vi levere kreative og integrerte løsninger på tvers av mange markeder. Vi ser frem til å være en partner for Hurtigruten i både etablerte og fremvoksende markeder, sier Roland Berg Lie, direktør for markedskommunikasjon i Gambit H+K.