Heiagjengen som får deg opp av sofaen

Hvordan få flere voksne i fysisk aktivitet med smil om munnen? Og hvordan få flere politikere til å legge til rette for dem?
Heiagjengen som får deg opp av sofaen
Aktivitetsalliansen – Heia Deg!
 


 

Syv unike aktører; Gjensidigestiftelsen (hovedpartner), Den Norske Turistforening, Skiforeningen, Virke Trening, Sportsbransjen, Syklistene og Grete Roede har sammen dannet Aktivitetsalliansen, som driver kampanjen «Heia deg!».


Integrert kampanje
Kampanjen er fullt integrert i alle kanaler og retter seg mot voksne mennesker som inspireres til å ta vare på egen helse ved å bli mer fysisk aktive og å være et godt forbilde.
 
Gjennom TV- og nett-annonsering, PR- og medieoppslag, egne kanaler, møter med politikere og på Facebook, kjenner nå over én million nordmenn til «Heia deg!».


«Viktig leverandør»
Hele 73 prosent av befolkningen har sett kampanjefilmen og 80 prosent har sett kampanjen på redaksjonell plass i mediene. Mer enn 25.500 personer følger «Heia deg!» og Aktivitetsalliansen på Facebook, og helseminister Jonas Gahr Støre har omtalt samarbeidet som en viktig  leverandør av aktiviteter og god helse til tusenvis av mennesker i Norge.
 
Gambit H+K har initiert samarbeidet og utviklet kampanjen sammen med aktørene, og står for den daglige koordinering og gjennomføringen.


Les mer på Aktivitetsalliansen.no.