MENY: Sporty

Meny ønsket å øke trivsel og overskudd blant de ansatte. Sammen fikk vi 4000 ansatte til å trene.
MENY: Sporty
Oppgave: Få flest mulig ansatte til å delta i SportyMeny, et treningsprogram som skulle øke trivsel og overskudd blant de ansatte, og på den måten bidra til å senke sykefraværet i bedriften.


Tilnærming og metode: I samarbeid med Meny utviklet Gambit kommunikasjonsstrategi og interne og eksterne kommunikasjonstiltak for SportyMeny. Interne motivasjonsvideoer, treningsøkter i butikk, kostholdsveiledning, egen treningsdagbok på nett og presseoppslag i lokal- og riksmedia var bare noen av tiltakene som ble gjennomført. Informasjonen nådde ut til alle medarbeiderne i Meny og siden oppstarten har over 4000 deltatt i SportyMeny. Det betyr at nesten annenhver Meny-medarbeider har vært med på å trene. I samme periode har sykefraværet i kjeden gått ned med 1,3 prosent – fra 7,7 til 6,4 prosent. Meny scorer også opp imot rekordnivå på medarbeidertilfredshet – med nesten 5 av 6 mulige.


Les mer om prosjektet her: www.sportymeny.no