Facebook-konger og snasne biler

Ingenting skjer av seg selv, dette gjelder også engasjement og kjennskap for en merkevare gjennom bruk av sosiale medier. Vi hjelper Bertel O. Steen med å være til stede for sine kunder, og å skape begeistring og entusiasme for virksomheten, forhandlerne og ikke minst – bilene.
Facebook-konger og snasne biler
Bertel O. Steen er en av Nordens største aktører innenfor salg- og servicemarkedstjenester for personbiler, varebiler, lastebiler og busser. De har totalt 39 forhandlere over hele landet, fra Kristiansand i sør til Verdal i nord.

 

Koordinering og innholdsarbeid

Vi hjelper alle forhandlerne med å snakke sammen, og koordinerer et nettverk av «Facebook-konger» over hele landet som forteller gode historier og viser frem fine biler. Vi planlegger, bearbeider, spisser og optimaliserer tekst, bilder og video, og sender det ut mot de mest aktuelle målgruppene. Så måler vi effekten løpende slik at vi stadig jobber for å bli bedre.


Aktivitetene i sosiale medier koordineres og justeres stadig etter flere ulike markeds- og aktivitetsplaner, slik at vi maksimerer uttaket av kampanjer, medieomtaler, nye modeller, utstillinger og lignende. Dette gjør vi gjennom å engasjere stadig flere mennesker som oppfatter vårt innhold som relevant, og som dermed sprer «det gode ord» videre til sine venner.
   

Økt rekkevidde og engasjement

Ingenting fungere så godt som godt innhold, og arbeidet med sosiale medier fungerer best som et ledd i å nå større kommunikasjonsmål. Derfor synes vi det er viktig å måle lurt, og da fokusere mer på engasjement enn likes, som gir verdifull kunnskap om hva vi gjør rett slik at vi stadig kan bli bedre.


Vi jobber etter denne filosofien: Det er ikke et mål å nå ut til flest mulig mennesker, men flest mulig relevante mennesker. I tillegg er Facebooks algoritmer nådeløse på denne måten – enda en grunn til å være flinke.


Gjennom systematisk redaksjonsarbeid med både kortsiktig og langsiktig fokus i innholdsplanen, klarer vi å øke engasjementet betraktelig blant følgerne – som også blir stadig flere.


Omdømmet stiger, og gjennom gode assosiasjoner målgruppen får til merkevaren i sosiale medier, øker sannsynligheten for at målgruppen velger akkurat Bertel O. Steen når de bestemmer seg for å prøvekjøre en bil, kjøpe tilbehør eller bestille verkstedtime.